Mijn backpack avontuur in ZO-Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van adindanieuwstraten - WaarBenJij.nu Mijn backpack avontuur in ZO-Azië - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van adindanieuwstraten - WaarBenJij.nu

Mijn backpack avontuur in ZO-Azië

Door: Adinda Nieuwstraten

Blijf op de hoogte en volg

17 Juli 2016 | Thailand, Bangkok

Inmiddels ben ik alweer 2 weken in Thailand en heb ik eindelijk de tijd gevonden om een reisverslag te beginnen! Laat ik even terug gaan naar het begin. De afgelopen periode is een vreemde, spannende en moeilijke periode geweest. Allereerst heb ik na 5 jaar het mooie Tilburg verlaten en ben ik weer thuis gaan wonen! Bovendien ging ik van student naar stagiair bij Unilever. Heel leuk, maar ontzettend wennen! Misschien vreemd, maar het voelt alsof het zo heeft moeten zijn. Er is namelijk ontzettend veel de revue gepasseerd. In en rondom mijn omgeving ben ik namelijk vooral geconfronteerd met ziektes en kreeg mijn vader een ongeluk. Dit gaf mijzelf een keiharde reality-check. Het geeft maar weer aan hoe het leven in een fractie van een seconde kan veranderen. Dus vond ik dat het tijd was om de dingen te doen die ik graag wil doen en vooral te genieten en gelukkig te zijn. Zo gezegd, zo gedaan! Mijn eigen avontuur in Zuid-Oost Azië kon beginnen! Na een directe vlucht van zo'n 11u met het vertrouwde KLM kwam ik aan in het chaotische Bangkok. Samen met Joyce, een meisje uit het vliegtuig, regelden we meteen Thaise simkaarten en pakten we een taxi naar Khao San Road. De toeristische straat van Bangkok! Het was allemaal wel even wennen. De drukte, chaos, geuren en hitte komen je namelijk in 1 keer tegemoet. Gelukkig was mijn hostel heel fijn, waren mijn kamergenoten leuk en kon mijn reis beginnen! In de tussentijd had ik al een berichtje gehad van Dick (een jongen van mijn studentenvereniging Plato) die ook in Bangkok was. Na een half uur stond hij samen met zijn zusje Anouk op de stoep om mij onder te dompelen in 'The Bangkok Experience'. We begonnen met een lekkere Thaise maaltijd: Pad Thai! Daarna hebben we een aantal tempels bezocht en namen we een watertaxi terug naar het hostel.'s avonds zijn we uit eten geweest en hebben we een tuktuk gepakt naar een skybar Cloud 47. Daar wat biertjes gedronken en de avond samen met nog 2 andere Platonen Bhima en Brit afgesloten op Khao San Road! De tweede dag heb ik eerst even lekker uitgeslapen, en daarna samen met Dick en Anouk de beruchte Nederlandse Co van Kessel fietstocht gedaan! Wat een toptocht, in zo'n 5u half Bangkok gezien. Van Chinatown en het bezoeken van tempels tot aan de Bananen plantages, fietsen op de snelweg en zitten in een Longtailboat! Bovendien veel Thais snoepgoed en delicatessen gegeten. 's avonds was het tijd voor de Thaise Mussuman curry en een goeie massage. Deze avond zijn we geëindigd in een fantastische bar met een live coverband! Aan het einde van de avond moest ik helaas afscheid nemen van Dick en Anouk die de volgende dag zouden vertrekken naar Cambodja. Dag 3 werd ik wakker met een fikse kater, maar na een goeie Thaise maaltijd en een fruit smoothie was ik weer de oude! Daarna samen met mijn nieuwe Britse kamergenoot Simon de stad ingetrokken. Weer een aantal tempels gezien en een Tour geboekt naar de Erawan Watervallen! 's avonds uiteten geweest met mijn Braziliaanse kamergenoot Luis en 2 vrienden van hem: de Braziliaan Marcus en de Franse Lauren! Wat niet kon ontbreken was een goed koud Chang biertje. Daarna lekker ons toetje afgehaald bij een straatkraampje: een bananen-nutella pannenkoek! Want eerlijk is eerlijk, streetfood in Thailand is the best! De vierde dag moest ik om 6u op staan voor mijn trip naar de Erawan watervallen. De busreis duurde 3u maar wat was het het waard! Na een 2000m lange hike, 7 prachtige watervallen te hebben gezien en in de waterval te hebben gezwommen, vertrok de bus naar 'The Bridge over the river Kwai'. Al met al een zeer geslaagde dag! Dag 5 was het tijd om te vertrekken naar Noord-Thailand! Rond een uur of 6 vertrok mijn nachttrein naar Chiang Mai, waar ik de volgende ochtend zou aankomen! Het backpack-cultuurtje is echt fantastisch, want binnen een paar seconden had ik alweer nieuwe mensen leren kennen. Dit keer 4 Nederlandse meiden die ook op weg waren naar Chiang Mai! De trein had een klein restaurantje waar we gezellig gekletst hebben onder het genot van een drankje, daarna toch maar lekker ons bedje in gedoken. Met 2u vertraging kwamen we rond 10u 's ochtends aan op het treinstation in Chiang Mai, daar meteen een taxi gepakt naar alle hostels. Dit keer had ik een kamer voor mezelf geboekt, zodat ik even kon bijslapen en wat meer privacy had. Aangezien je vaak met veel mensen omringt bent, is het soms even fijn om je terug te trekken! Heb je toch behoefte aan mensen, dan hoef je maar een onbekende aan te spreken of een oude bekende te appen. Zo gezegd zo gedaan, want een paar uur later samen met de Nederlanse Marije (ook uit de nachttrein) de stad bezocht en een hapje gegeten! Thaise mensen zijn zo aardig en gastvrij dat we op de markt allemaal lekkernijen mochten proeven. Na een koffietje en een aantal tempels zijn onze wegen weer gescheiden. Overdag begreep ik niet waarom zoveel mensen zo lyrisch waren over Chiang Mai. Het was een hele andere sfeer dan Bangkok en een beetje een verouderde stad. 's avonds begreep ik pas waarom veel mensen deze stad zo leuk vinden: 'The Night Market' !! Heel veel foodkraampjes, live-muziek, leuke spulletjes en vooral een laid-back atmosphere! Fantastisch! Het leuke aan het backpacken in Thailand, is dat iedereen ongeveer dezelfde route afgelegd en je dus vaak bekenden tegenkomt. Zo heb ik de avond dan ook afgesloten met mijn oude kamergenoten uit Bangkok: de Brazilaanse Luis en de Ierse Gary! Samen onder het genot van goedkope cocktails veel gedanst en gezongen bij de colour-bar! Mocht je ooit naar Chiang Mai gaan, dan is deze plek een aanrader! Het is een ontzettende leuke bar waar elke avond een live-band heel veel hitjes speelt! Daar ben ik tevens ook 2 nieuwe leuke mensen tegen het lijf aan gelopen: de Engelse Michael en de Nederlandse Juliette! Na een aantal dagen Chiang Mai, een Thaise kookcursus en vooral heel veel gezelligheid op de night market vertrok ik samen met de Nederlandse Juliette samen naar Pai! Over dit avontuur in het allerleukste afgelegen hippie dorpje van heel Thailand vertel ik binnenkort meer.
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik ontzettend geniet, en vooral per dag leef! Want morgen staat er weer een nieuw avontuur voor je klaar:)

Tot snel!

  • 17 Juli 2016 - 20:06

    Ineke Poelstra :

    Hoi Adinda wat een prachtig verhaal en wat
    Geniet je zoveel indrukken heel anders dan in Nederland
    En zoveel mensen leren kennen het kan niet op
    Een avontuur dat je nooit meer vergeet
    Hoop gauw weer wat van je te horen
    Veel liefs Roel en Ineke xxx

  • 18 Juli 2016 - 09:29

    Wil Oostveen:

    Lieve Adinda
    Wat heb je al veel gedaan en gezien wat leuk om dit allemaal te lezen . Ik vind je toch zo stoer dat je dit in je eentje bent gaan doen . Ik hoop op nog meer leuke verhalen ga door met genieten want dit doe je toch geen 2 keer in je leven . Heel veel lieve groeten van ons xxx

  • 24 Juli 2016 - 12:54

    Els Verhaegen:

    geweldig adinda ,haal er alles uit wat erin zit ,nu kan het xxxx

  • 30 Juli 2016 - 08:54

    Tilly:

    Hè Adinda , eindelijk je reisverslag gelezen !
    Wat schrijf jij gezellig en met de foto's die je al eerder doorstuurde met de app hebben we hier thuis een aardig idee van wat jij allemaal meemaakt !
    Geniet ervan en wij genieten stiekum met je mee !
    Liefs (Kees en) Tilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Juli 2016
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 23450

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

ZO-Azië

Landen bezocht: