Dichterbij dan ooit - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van adindanieuwstraten - WaarBenJij.nu Dichterbij dan ooit - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van adindanieuwstraten - WaarBenJij.nu

Dichterbij dan ooit

Blijf op de hoogte en volg

28 September 2017 | Indonesië, Batavia

Terwijl ik in het vliegtuig stap, krijg ik een rustig gevoel over mij heen. Weg van Nederland, weg van iedereen! Even tijd voor mezelf.. Onder het genot van mijn 1e Bintang biertje laat ik het afgelopen jaar de revue passeren. Zo ben ik o.a. naar Amsterdam verhuist, heb ik mijn Master titel in Marketing gehaald en heb ik waardig afscheid genomen van mijn actieve studentenleven! Helaas was de stap naar de grote stad niet altijd even makkelijk. Het kostte ontzettend veel tijd om mijn plekje te vinden en juist op die cruciale momenten zijn er veel vriendschappen verwatert... Gelukkig zijn sommige vriendschappen hechter dan ooit en zijn er vele nieuwe vriendschappen ontstaan op momenten dat ik ze niet had verwacht. Ja het leven kan soms raar lopen. Het leven is onvoorspelbaar, en kan soms zo afgelopen zijn. Ja ik heb mijn levenslessen wel gehad dit afgelopen jaar: laat je dierbaren weten dat je om ze geeft, tijd heb je niet dat maak je, geld is maar een middel en pluk (sorry voor mijn taalgebruik: godverdomme) de dag. En met deze levenslessen heb ik even schijt aan de wereld vol verwachtingen, oordelen en vooroordelen. Na 6 jaar studeren stap ik niet meteen in het arbeidersleven, maar kies ik voor mezelf. Want je kan beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan dingen die je niet hebt gedaan. Ja deze reis is anders, op deze reis ga ik op zoek naar geluk. Wie ben ik, wat wil ik doen en wie wil ik zijn. Maar wat deze reis vooral zo anders maakt is mijn opa. Deze reis volg ik de voetstappen van mijn held waar ik zoveel op lijk: mijn opa Jacobus Buik, die op 21 jarige leeftijd werd uitgezonden naar Indonesië en die ik helaas nooit heb mogen kennen. Indonesië: het land waar mijn opa heeft gevochten, het land waar mijn naam zijn oorsprong vind, en waar ik altijd op een of andere manier een connectie mee heb gevoeld. Toevallig maar vooral heel bijzonder, land ik op 26 september in Jakarta. En terwijl ik op zijn verjaardag het oude Café Batavia binnenstap wordt zijn nummer gedraaid en word ik gevraagd om met de live-band mee te zingen. Ja ik weet het zeker, deze reis is anders!

  • 28 September 2017 - 21:04

    Popovski:

    Volg je hart.

    Wij houden van je xxx

  • 30 September 2017 - 09:39

    Wil Oostveen :

    Lieve Adinda
    Nooit gedacht dat jij zo,n avonturier was maar wat heb je mooie reizen gedaan en nu deze die heel bijzonder is. Geniet zo veel het kan en werken kan je,je hele leven nog. Dank je wel voor de mooie verhalen zo blijven wij ook een beetje op de hoogte van je reis . Heel veel succes met je avontuur . We love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 05 Juli 2016
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 23435

Voorgaande reizen:

05 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

05 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

ZO-Azië

Landen bezocht: